PODSUMOWANIE WYJAZDÓW EPGD SPOTTERS W 2016 ROKU

Zaczynając podsumowanie z wyjazdów EPGD Spotters w 2016 roku, rozpoczynamy od marcowej wizyty kolegi Radka w Londynie, który przy okazji swojej podróży spędził kilka godzin na jednym z najważniejszych europejskich lotnisk na  mapie każdego spottera – Heathrow.  O tym porcie można pisać i zachwycać  się godzinami więc podsumujemy to krótkim cytatem Radka „(…) lotnisko jest wielkie, a ruch przeogromny i różnorodny.”.

Kolejna nasza podróż odbyła się w maju, kiedy to celem okazał się airshow o nazwie „Aerofestival 2016”, odbywający się na poznańskim lotnisku Ławica. Niestety pokazy drugiego dnia (w którym byliśmy) odbywały się przy praktycznie całkowicie zachmurzonym niebie, więc nasze zadowolenie ze zdjęć  budzi umiarkowany entuzjazm. Dodajmy, iż była to druga edycja imprezy po kilkunastoletniej przerwie, więc mamy nadzieję, że będzie jeszcze okazja do poprawienia zdjęć.

W czerwcu po raz kolejny wybraliśmy się poza Gdańsk – po raz kolejny odwiedziliśmy niemieckie lotnisko Berlin Schönefeld, na którym odbywały się targi lotnicze ILA Berlin 2016. Podobnie jak w 2012 roku, w podróż udaliśmy się w większej zorganizowanej grupie i pojechaliśmy wspólnie jednym wynajętym busem. Przez cały dzień mieliśmy wyśmienitą pogodę praktycznie bez jednej chmury na niebie i każdy z nas przywiózł setki wspaniałych zdjęć.

We wrześniu kilkoro z nas odbyło jeszcze jedną wyprawę zagraniczną – tym razem na belgijskie pokazy Sanicole Sunset Airshow.  Wyjątkowość tych pokazów polega na tym, iż jako jedne z niewielu odbywają się od późnego popołudnia do wczesnego wieczoru, gdy niebo zaczyna przybierać granatowy kolor. Niestety ubiegłoroczna edycja była uboższa niż poprzednia, ale i tak warto było pojechać w oczekiwaniu, iż jubileuszowa 40-ta edycja w 2017 roku nadrobi braki i odczuwany niedosyt.

Tradycyjnie jak co roku, zorganizowaliśmy konkurs na najciekawsze zdjęcie o tematyce lotniczej wykonane poza Trójmiastem. Laureatem konkursu został Piotr Szczepański, który zaprezentował zdjęcie przedstawiające widok z okna terminalu lotniska Reno Tahoe w stanie Nevada w USA. Koledze serdecznie gratulujemy, a wszystkich Państwa zapraszamy do obejrzenia przygotowanej galerii najciekawszych zdjęć wyjazdowych z 2016 roku oraz zachęcamy do śledzenia artykułów na naszej stronie internetowej i FB z bieżącego roku. Zapraszamy także do przeglądania artykułów z lat ubiegłych, które systematycznie uzupełniamy.